גם את מחפשת דרך פשוטה וקלה להפיג מתח מיותר, להוסיף רוגע, שלווה ובריאות לחייך?

דמייני לעצמך, שבפעם הבאה שאת מרגישה מתוחה, לחוצה או חלשה, פיזית או מנטלית, תוכלי פשוט לצאת לטבע, להירגע, להתחבר לעצמך ולחזור הביתה עם אנרגיות מחודשות. דמייני שיש ביכולתך להפוך כל שהות בטבע – לטיול פליאה, בעצמך, בזמן והמקום שנוחים לך!

את בוודאי שואלת- איך?
כי את יודעת שהמדריכה הנכונה יכולה להפוך גם את הטיול הפשוט, לטיול משמעותי ועמוק.
יש לך ניסיון ואת יודעת שמדריכה בטיול נוסכת בך בטחון, ותעזור לך לך לגלות את מה שחשוב לראות, למצוא ולגלות בטיול, ובך.
ואת צודקת.
מדריך טוב הוא חלק הכרחי בטיול משמעותי,
לא כל שכן שהטיול מפגיש אותנו עם הטבע המסתורי,
ועם עצמנו.

ולי חשוב שיותר ויותר אנשים יחוו מפגש משמעותי עם הטבע ועם עצמם, מפגש שמתרחש בטיול פליאה, אז כתבתי את המדריך השלם ל-5 טיולי פליאה מרתקים.
המדריך שהוא כלי אפקטיבי ופשוט שיוביל אותך בדרך הבדוקה והמוכחת ליצירת רוגע פיזי ומנטלי, תוך כדי חיבור עוצמתי ועמוק לטבע.

המדריך מבוסס על הנקרא Forest bathing האמריקאי. או שינרין יוקי ביפנית,
Forest Bathing הוכח מחקרית כדרך פשוטה ובטוחה להפחתת לחץ ומתח, ע"י הורדת רמת הורמוני הדחק בדם.
תירגמתי Forest Bathing  טיול פליאה.
זה מה שחשתי כשיצאתי ובאתי לטבע בשיטה ובדרך הזו.

למה חשוב לצאת לטבע עם המדריך?
המדריך מנחה אותך להליכה ולהתבוננות שיוצרים
החיבור עמוק ועוצמתי לטבע בטבע מחבר אותנו גם לעצמנו ויוצר בנו רוגע ושלווה, ומאפשר לנו לנשום ולשאוף לתוכנו את הפיטוצידים שמופרשים מהעצים.
הפיטוצידים נמצאו כחומר המפחית את רמת הורמוני הדחק בגוף שלנו.
בטיול פליאה אנחנו נהנים מהשקט והיופי שבטבע, ומאפשרים לעצמנו לנשום את החומרים המיטיבים שבעצים. 

medicin walk

למה בכלל לחוות פליאה בטבע כדרך להפחתת מתח?

כי במקום שבו נמצאת פליאה – לא יכול לשכון מתח.

המתחים והחרדות שלנו נוצרים כשאנחנו חושבים על דברים שיקרו ואין לנו שליטה עליהם.
תחושת חוסר השליטה, כמו גם תחושות של חוסר אונים יוצרות בנו מתח, לחץ וחרדה.
אז איך מתנתקים מהמחשבות המדאיגות והמטרידות?
אחת הדרכים היא לצאת לטבע, ולהתחבר אליו.
כי הטבע הוא רק 'כאן ועכשיו', מה שאנחנו שומעות ורואות ומרגישות – העצים, הציפורים, הרוח ומי הנחל, הם תמיד-עכשיו וכאן.

במדריך שכתבתי יש הזמנות שידריכו אותך להקשבה וגילוי שונים מאלו שאנחנו חווים בטיולים רגילים. 
ההדרכות שנמצאות במדריך המלא ל 5 טיולי פליאה יוצרות חוויה מרתקת ושונה של טיול,

ומחברות אותך 'לכאן ועכשיו' דרך היופי והרגע של הטבע, חלקן יעוררו בך פליאה ותחושות גבוהות נוספות.
כאלו שכשאת חווה אותך, אין בל מקום לתחושות של מתח וחרדה.

כתבתי את המדריך כך שתוכלי לבחור בכל פעם דרך שונה להתחבר לטבע,
לחוש פליאה ולהפחית את המתח, הלחץ והחרדה.

במדריך נמצאות 7 "הזמנות", שיסייעו לך להתחיל ולסיים את  הטיול,
באופן שימקסם את האפקט הבריאותי והמרגיע שלו ואת חוויית המפגש העמוקה עם הטבע.

המדריך מושקע ומעוצב, קל להבנה וליישום והוא היחיד בעברית בתחום זה.

איך מסייע לך המדריך הכתוב בטיול פליאה משלך?

  • חוסך לך זמן: תוכלי לצאת לטיולי פליאה מפתח ביתך, בזמנך הפנוי ולשוב מתי שתחפצי.
  • חוסך לך כסף: לטיולי הפליאה תצאי בכוחות עצמך. אמנם זהו לא טיול מודרך, אבל המדריך כתוב בצורה כזו, שתרגישי שאני ממש איתך.
  • מאפשר לך נוחות וגמישות מקסימאליות: לטיולי הפליאה הפרטיים שלך, תוכלי לצאת בזמן ובמקום שמתאימים לך, מה שיאפשר לך נוחות וגמישות מרביים.
  •  

מחיר המדריך – 35 ש"ח.

מה מספרים על המדריך מי שכבר נעזרו בו?|

צחי כתב על ההתנסות שלו:
"ניצלתי את ההזדמנות לעשות "טיול פליאה" לפי ההנחיות שלך, וזה היה נפלא!

הקדשתי כמה דקות לכל חוש ואפילו טעמתי אדמה וקליפות עץ, זה מיד עורר לי את כל החושים. את הדרך חזרה אל נקודת ההתחלה עשיתי שוב בהתבוננות 360, שמאד חיברה אותי לכל מה שמסביב. תודה על ההנחיות הברורות והפשוטות! המדריך עצמו מעוצב בנעימות ובעדינות.

שוב תודה! צחי"


עדי כתבה לי: "המדריך סחף ושאב אותי למקום רגוע ושקט.
כתוב רהוט ומעניין!!!


עינת כתבה:
"למדתי איך מתחילים , איך ניגשים לטיול פליאה ומה זה מצריך ממני.
תודה לך"

 

שאלות ששאלו אותי ואולי גם את שואלת את עצמך על המדריך:

למה בכלל לצאת לטבע? 🌳

מלבד השקט שבטבע, שהות בין עצים מאפשרת לנו לנשום ולספוג לתוכנו חומרים שהעצים מפרישים לשם תקשורת ביניהם- חומרים אלו מפחיתים את רמת הורמוני הדחק/סטרס
ע"י כך תורמים להורדת לחיץ הדם שלנו, איזון הדופק, לחיזוק מערכת הלב-ריאה שלנו, וחיזוק המערכת החיסונית ועוד. 

🌳

למה אני צריכה מדריך כתוב או אדם כדי לצאת לטבע?

וודאי, אפשר להסתדר גם ללא מדריך, בכל מקום. אך לטייל עם מישהו שיודע משהו נוסף

על המקום, שמכיר את זווית הראיה המדויקת בזכותה המראה שיתגלה לך, יהיה שונה

מכל מה שראו מאות האלפים שהיו שם לפנייך ויהיו אחרייך, יסייע לך לגלות את זווית המיוחדת, זווית הראיה שלך.

🌳 

האם אני צריכה לקחת את המדריך איתי?

המדריך הכי מרשים על מסך המחשב 😊
אני ממליצה לקרוא אותו ולהחליט אילו הזמנות יובילו אותך בטיול הקרוב, ולבצע אותך בקלילות בשטח, בטיול.

היצמדות להנחיות שכתבתי יכולה לפגוע בחוויה. מה שתיזכרי מההנחיות, יספיק.
אני ממליצה לקרוא שוב במדריך לפני כל יציאה לטיול-פליאה.

רעיון טוב הוא לקחת איתך מחברת, שתוכל לשמש אותך גם בטיולים הבאים, ולכתוב תזכורת להזמנות. פשוט כדי להימנע מהדפסה של המדריך.

וגם! שעתיים של התנתקות לנשמה:
המלצה חמה היא להשאיר את הטלפון בבית, או לפחות להשקיט אותו ולטמון אותו עמוק בתיק,
כי שימוש בו, מפריע לחוות את החיבור החשוב לכאן ועכשיו.
🌳
וכמה עולה המדריך?
את בוחרת!
ה

מי? אני?!

קצת עלי:

הי, שמחה להכיר, שמי חגית סימן-טוב,
מורת דרך, מדריכת סדנטיול* פליאה, medicine walks או במילים אחרות – טיולי טבע שקטים, מרגיעים ופוקחי עיניים בשיטת שינרין יוקו, או, בתרגום לאנגלית: Forest bathing, שיטה יפנית-אמריקאית, שהוכחה מדעית כמרגיעה את כל תפקודי הגוף, מחזקת את המערכת החיסונית ומפחיתה לחץ ומתח.

בפרק חיי הקודם, הרציתי וסיפרתי את סיפור חיי המטלטל, בהרצאה בשם "בוקר של 3 זריחות" (על פי ספר באותו שם), על הבחירה שלי באופטימיות, בכל פעם מחדש.

אני מושתלת כבד מלפני כ-18 שנים, ניצחתי 3 פעמים את הסרטן וזכיתי ב-4 מדליות ב"אולימפיאדת המושתלים" העולמית (כן, יש דבר כזה 😉).

אני מאמינה באופטימיות כבחירה האחרונה, כי הרבה פעמים קשה לבחור בה "בהתחלה".

אוהבת ללמוד, ללמד, להעביר הלאה את הכלים שקיבלתי וגיליתי לאורך השנים ולהחדיר מוטיבציה ואופטימיות, במי שמוכן לראות את היופי שבעולם סביבנו.

את מוזמנת להצטרף אליי למסע שכולו פליאה ולהמשיך לעקוב אחריי, באתר שלי ובדף העסקי בפייסבוק.

אני מאחלת לשתינו לראות את היופי והפלא שנמצאים סביבנו כל הזמן,

(אנחנו רק צריכות לשים לב אליהם, וכל השאר… יהפוך להיסטוריה 💝)

טיולים בצפון